filippa

film

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Gick och la mig ganska tidigt imorse. Så jag är enormt trött. Har legat i sängen i stort sätt hela dagen. Har grymt ont i huvudet och känner mig inte alls så aktiv idag. Får bara inte bli mer sjuk så det håller sig kvar för då blir det ingen operation. Ska kolla på water for elephants igen så jag kan göra klart analysen på engelska och sen ska jag städa både mitt och syrrans rum :)

00.53

Kategori: Allmänt

Ligger i sängen och lyssnar på musik. Kvällen har varit helt okej. Låg för det mesta i soffan och kollade på tv'n med mamma och pappa. Vi såg också filmer Water For Elephants. Och den var ruskigt bra! Rekomenderar den verkligen! :) Ska ta det lite lugnt nu och sedan blir det väl läggdags så småningom :)

You are the world to me ♥

Kategori: Allmänt

Hallå där, har haft lite att göra idag så därför blir det här det första inlägget idag :P Jag skulle egentligen ha jobbat idag, men chefen tyckte att det är bättre att jag kommer tillbaka i mars efter operationen och jobbar stenhårt då :) Så idag hade jag och mamma en mor och dotter dag :) Vi drog till gymmet och tränade i någon timma. Vilket var riktigt riktigt skönt :) Efter det så tog vi oss en simmtur och motions simmade lite :) Sen blev det hemmakväll. Köpte en massa godis och pop-corn. Och hyrde en gratis film. Water for elephants blev det :) Ganska bra för att jag läser den boken på engelska, och sedan så ska jag göra en bokanalys på den och lämna in. Har precis ätit en god middag med mamma och pappa, revbensspjäll. Inte min favorit riktigt men det var gott iallafall. Så snart blir det postkodslotteriet, gladjatorerna och water for elephants + plus godis och pop-corn. Men först så ska jag tända en massa ljus i badrummet och ta en varmt bad med en massa bubblor! :)

<3

Kategori: Allmänt

Nu blir det födelsedags middag, tårta och tv! :)


Grattis mamma! ♥

Kategori: Allmänt

Hallå där, Inte skrivit på ett tag IGEN. Men men, har haft ganska mycket att göra. Syrran har fyllt år och mamma fyller år idag. har haft läxor och kommit hem sent. Idag har jag iallafall varit i skolan. Helt okej dag faktiskt :) Åkte skridskor med klassen i kungsträdgården imorse. Det var väl helt okej även om det inte gick sådär grymt bra ;) Pappa hämtade mig i skolan iallafall så åkte vi till huddinge sjukhus och röntgade käken, ganska kul var det och intressant och se hur den såg ut, haha :D
Pratar nu med Josefin i luren så ska snacka lite med henne :)

Du är bäst! <3

Bageri

Kategori: Allmänt

Godmorgon. Sitter här och är helt klar. Kunde ha sovit ett tag till om jag nu ska bli klar långt innan så att jag hinner sitta vid datan.. Jag ska iallafall Dra ner och fixa väskan när som. Sen drar jag till slussen och möter Jossan och Julia :) Sen blir det bageri i stort sätt hela dagen :) Är ganska taggad men ändå inte. Vi får väl se hur det går. Ska börja röra mig nu så hörs senare! :)

Måndag

Kategori: Allmänt

Hallå där. Har verkligen inte haft tid eller ord till att blogga det senaste dagen/dagarna. Har liksom inget minne om när jag bloggade sist ;) Det har iallafall hänt ganska så mycket, eller inte så mycket egentligen.. Har firat 11 månader med Sam igår med kladdkaka och vaniljglass, vilket var super gott! :) Annars så har jag bara varit i skolan, och haft en helt underbar helg hemma för mig själv :)
Annars idag så var det bara skola som vanligt, riktigt segt har det varit men men.. Drog till gymmet efter skolan med mamma för att fixa gymkortet men självklart så var ju kassan stängd :/ Så det är bara att åka dit imorgon igen då. Efter det så träffade jag Sam och Kevin och tog en middag med dom på vedugns och sedan blev det hem till Sam och softade. Ska upp halv sex imorgon så nu ska jag ner och käka en massa frukt och sedan sova ;)

Facebook

Kategori: Allmänt

Har tänt en massa ljus i rummet för att få upp värmen lite och gosat ner mig i sängen. Kollar runt lite på Facebook nu och snart blir det läggdags! :)

Trötta, runt midsommar 2009

Seg fredag kväll

Kategori: Allmänt

Var på huddinge sjukhus igår. Själva ansikts grejen jag skulle göra där blev inställd för att hon som ska operera mig hade sjukt barn så kunde inte komma. Och det ringer man och säger en halv timma innan man ska vara där? Och när vi nästan var framme där.. Lite arg blev man men men.. Jag och mamma åkte iallafall dit för att ta blodprov. Vilket var det värsta jag gjort på riktigt länge! Var seriöst skit rädd och typ skrattade hela tiden för jag vart så rädd, haha :) Men det var ju bara ett stick i fingret så det gick bra ändå!
Efter det så åkte jag hem, hämtade pengar och köpte lite godis i centrum och sen rörde jag mig till slussen. Träffade världens bästa Julia där. Så åkte vi till gullmars och mötte upp grabbarna så drog vi till donken och käkade :)
Sen blev det skola, hade bara ett engelska prov och så fick vi sluta när vi var klara :) Åkte hem, käkade en snabbis och tog en dusch sedan så åkte jag hem till Sam och tog det ganska lugnt :)

Idag hade vi skola som vanligt. Idrott, Jag och Julia var i gymmet för oss själva och vi tränade fan grymt bra idag! Så vart riktigt riktigt nöjd :D Sen hände det väl inte så mycket mer i skolan. Kvart i fyra typ drog jag ut och träffade Rebecca :) Det var riktigt roligt att träffa henne igen! :) Vi tog oss en fika på dellan och sedan så rörde vi oss upp mot skogsbo för att hon skulle fixa sina naglar, och det blev riktigt snyggt! Vill också, haha :) Vi snackade också om att börja gymma typ 3 gånger i veckan så det blir riktigt nice! :)
Är annars riktigt trött just nu, tror jag ska städa undan lite och gå ner med en massa disk. Slå på en film och sen somna. Låter som en bra fredag kväll! :)

Huddinge Sjukhus.

Kategori: Allmänt

Godmorgon! :) Sitter här och käkar frukost, och jag är inte alls hungrig. Ska kolla mitt schema nu på datan och se vilken tid jag har lunch idag. Ska ju till huddinge sjukhus straxt och ta blodprov och kolla min ansiktsbåge. Så hoppas jag hinner tillbaka till lunch. Men det tror jag :) Ska också gå ner när som och fixa mig och klä på mig. Så hörs senare ikväll :)

Godnatt :)

Kategori: Allmänt

Har verkligen inte orkat städa :( Det är krig i huvudet just nu och glömde ta alvedon. Men jag ska iallafall sova nu. Måste tagga till lite med sömn innan jag ska till huddinge sjukhus imorgon. Så godnatt! :)

Saknar Afrika

Kategori: Allmänt

Har varit hemma ett tag. Eller rättare sagt flera timmar :) Försökte blogga när jag kom hem men det sket sig. Idag har jag inte alls varit på bra humör. Men det är tur att man har underbara vänner i skolan som alltid kan fixa det ;) Men jag kollade iallafall på lejon kungen. Alla kännslor om afrika kom tillbaka.. Vill åka dit nu! Men får vänta drygt 1 år (?) Har också sovit en stund. Drömde en lite rolig men ändå läskig dröm om min underbara vän Julia. Och den passade verkligen in på henne, haha :) Ska dra ner nu, ta en alvedon, göra ett glas Oboy och sätta mig framför tv'n och kolla på efterlyst med mina päron. Sen sätter jag igång med att städa. :)

Dåligt humör.

Kategori: Allmänt

Godmorgon! :) Är inte alls på humör idag :( Har inte sovit mycket alls och det känns som det är andra världskriget i huvudet just nu. Ska iallafall klä på mig snart och plocka ner alla sakerna i väskan och börja dra mig till skolan :)

Tisdag

Kategori: Allmänt

Hallå där :) Har inte bloggat sen i typ söndags? Igår var jag riktigt trött när jag kom hem från skolan så jag slängde mig bara i sängen och kollade på film :) Idag har jag varit i skolan som vanligt. Hade bageri hela dagen vilket var ganska roligt, som vanligt :) Men humöret har varit upp och ner. Träffade Sam efter skolan och drog hem till mig en liten stund och sen drog han hem. Men nu blir det läggdags :) Skolan imorgon..

USA 2008

Godnatt :)

Kategori: Allmänt

Har legat i sängen i stort sätt hela dagen och glott på film. Vilket var riktigt skönt men ganska lång tråkigt. Har cyklat en ganska lång bit idag på cykeln som inte kommer någon vart också ;) Börjar känna mig mer som en tränings människa nu än en godis människa som har jag varit i flera år :) Så det är riktigt skönt! Ska väl ta och sova lite nu antar jag för att imorgon är det skola igen, Äntligen! :D

Oboy

Kategori: Allmänt

Det känns riktigt riktigt skummt att ta bort bloggen, sedan att ta upp den och börja blogga som vanligt igen, hahah. Idag gäller det bara att ligga i sängen och dega till en massa film. Förhoppningsvis så blir det till att träna också, om jag nu orkar ;)
Time to eat breakfast :)

Hallå där

Kategori: Allmänt

Tog bort bloggen igår/natt på grund av en anledning. Varför tänker jag inte berätta. Men bara så att ni vet ;)
Dags att börja om..


Myskväll

Kategori: Allmänt

Har tagit ett bad och ätit en otroligt god middag med mamma och pappa. Vilket var sydafrikansk braai. Lite intressant men gott var det. Sitter just nu i soffan med föräldrarna och vovven och kollar på postkodsloteriet. Snart börjar gladjatorerna som är idag, vilket jag trodde var igår ;)

USA 2008

Känner mig duktig

Kategori: Allmänt

Känner mig faktiskt riktigt duktig nu! Jag har både cyklat och varit ute och gått. Mamma och pappa fick en chock när jag sa att jag skulle ut och gå, haha :D
Pratade också med min underbara josefin när jag var ute och gick så promenaden blev inte så tråkig :)
Annars så har jag bara legat och kollat på Oc när jag kom hem. Tror att jag ska ta en dusch snart :)

Cykla

Kategori: Allmänt

Var en snabbis till Ö&B med pappa och sen så åkte vi till farmor och hämtade motions cykeln. Så nu blir det till att cykla 1-2 timmar varje dag och slut med allt sötsaker förutom på lördagar. Ska mäta lite nu och sedan blir det till att cykla! :)

2008, jag saknar dig <3

Lördag

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Vaknade för en halv timma sen ungefär. Ska gå ner och göra frukost snart tror jag och sen blir det sängen och kolla på OC :)
Vet inte riktigt vad som händer idag men det får vi väl se senare :)

Fredag kväll

Kategori: Allmänt

Hej där!
Usch vilken storm det är ute. Hatar det. Har iallafall varit i skolan idag, lika roligt som alltid. Åt också lunch på donken med mina fina vänner. Jag drog hem till älsklingen efter skolan och umgicks lite med honom. Drog till konsum typ kvart i sju och köpte lite saker och kom hem för en liten stund sen och käkade middag med mamma och pappa. Ska gå ner nu och kolla på postkods lotteriet med dom och sedan så blir det gladjatorerna :)

Färdig

Kategori: Allmänt

Allting är klart nu. Han äta en god frukost med mamma också! Ska bara borsta tänderna nu och hoppas på att mina byxor är torra i tumlaren. Drar till slussen när som och träffar Julia och Josefin :)

Fredagen den 13:de

Kategori: Allmänt

Godmorgon. Har ni sovit gott?
Jag sitter här i min ur mysiga morgonrock och smsar lite med josefin och kollar runt lite på facebook. Ska vara på bussen om en timma så jag måste hinna klä på mig, fixa väskan, fixa lite i rummet, fixa mig och äta frukost. Vi får se hur mycket jag hinner med.. Ska iallafall till bandhagen snart så ha idrott. Sen till skolan och ha lektioner. Kanske blir en lunch på donken idag också med mina vänner om vi nu hinner. Efter skolan så åker jag hem till Sam och softar lite där. Och mot kvällen så åker vi hem till mig och är här :)
Måste dra nu om jag ska hinna så hörs sen :)

haha flera år gammal bild.

♥ Sova ♥

Kategori: Allmänt

Då har det äntligen blivit dags att gå och lägga sig.
Jag har faktiskt hunnit med ganska mycket ikväll. Har städat rummet och möblerat om, jag har ritat och tagit mig ett bad och hunnit gå igenom lite papper. Imorgon börjar jag 08.10 borta i bandhagen. Så nu behöver jag få i mig några timmars sömn. Så jag ska ta och gå och lägga mig så det blir fredag fort. Jag kankse låter helt sjuk nu men vill åka till skolan nu. Aja, vi hörs imorgon. Godnatt!

Jag och Sam i finland 2010.

The OC

Kategori: Allmänt

Hallå där! Allt bra?
Kom hem från skolan för någon timma sen. Har legat i sängen sen dess och kollat på film och snackat med en kompis :)
Kollar på OC nu och funderar på att städa mitt rum snart. Annars så har dagen varit ganska bra. Jag har varit med Julia och Josefin i skolan vilket var roligt. Ska bli underbart att dra till skolan imorgon igen!
Ska kolla lite på OC nu och sedan städa. Hörs :)

Baktokig

Kategori: Allmänt

Somnade igår och det var därför det inte blev någon mer bloggning. Idag känner jag att jag bara vill stå i bageriet hela dagen och baka. Varför vet jag inte.. Men det är ju typ det som är som roligast, vännerna och stämningen? Det blir ju super! Men tyvär så är det ju onsdag och det betyder att vi har teori i typ 3 timmar och 20 minuter. Så det ser man ju fram imot. Eller inte. Ska fixa väskan lite snabbt nu och sminka mig, håret ska också fixas. Sen så åker jag till Slussen och möter den bästa! :)

Skönt med skola igen!

Kategori: Allmänt

Hallå där.
Han inte riktigt blogga igår. Skolan har ju börjar igen och har mycket att göra.
Dagen har varit ganska så upp och ner. Har varit så otroligt arg på grund av en anledning. Och sedan vart jag hur glad som hälst när jag träffade min underbart saknade vän charlotte. Hade bageri hela dagen idag vilket var vldigt roligt. Men kom dit runt elva tiden för att jag först var hos tandläkaren. Och sen åkte jag till Globen för att ta ett kort till mitt paserkort som jag ska få.
Efter skolan träffade jag Challe och tog en fika, vilket var väldigt trevligt. Snackade om hur mycket som helst, och roligt var det också!
Träffade Sam en stund när jag gick av bussen för att lämna hans läxor jag råkade få med mig hem. Fick sjuts hem av han och hans pappa och nu ligger jag här i sängen.
Ska ta en bad nu och sedan så antar jag att det blir film resten av kvällen :)

trött

Kategori: Allmänt

Det här har verkligen varit den bästa helgen på riktigt länge, fast det känns som att det inte var så himmla länge sen som jag hade en sådan helg tidigare.
Igår så drog jag iallafall till jobbet. Och det var grymt roligt. Fast ändå  lång tråkigt för det var en lugn dag igår. Men jag stod iallafall i kassan, och så lärde jag mig latte maskinen! Haha :)
Efter jobbet åkte jag hem till Sam, bytte om och sedan åt vi middag. Efter middagen så hade vi lite små brottom. Eftersom vi skulle på bio. Så vi åkte på bio och kom hem runt 01.08. Sam spelade lite och jag kollade på film, hittade faktiskt en riktigt bra film på tv. Men vet tyvär inte vad den heter. Och sen så satt jag ju lite med honom när han satt och spelade. Runt 04.00 tiden så kollade vi lite på tv och käkade lite goda saker!
Och idag har vi bara slappat. Ska gå ner och slänga in en vit tvätt nu. Behöver ju kläder till skolan imorgon, sen blir det nog film resten av kvällen och en tidig läggdags :)

Grym kväll

Kategori: Allmänt

Kvällen har faktiskt varit helt underbar! Åt middag med min älskling Sam, hans mamma, hennes pojkvän och mina föräldrar. Och sedan rörde vi oss upp till sängen och började kolla på en film. Det var typ det mesta som hände. Middag, film och en massa massa mys!

Imorgon kommer det nog faktiskt inte bli någon bloggning alls. Kanske ett på morgonen. Men imorgon är det första dagen på jobbet. Är lite spänd för det känns lite konstigt att komma till ett nytt ställe och säga ''hej jag ska jobba här''.. Nej men det går säkert bra. Efter jobbet så ska jag iallafall åka hem till älsklingen och duscha och fixa mig. (tar alltså med mig alla mina saker hem till honom) Sen blir det middag hemma hos honom och efter middagen så drar vi på bio i stan. Och efter det så antar jag att vi åker hem till honom. Ser på film och sedan blir det läggdags :)
Måste gå ner nu och kolla om min tvätt är klar så jag kan börja tummla :)
läggdags sen!
Godnatt.

Dag 4 - Någon jag bryr mig om.

Kategori: Allmänt

Bryr mig faktiskt om ganska så många, eller ja dom som betyder mer än andra helt änkelt. Min pojkvän Sam bryr jag mig väldigt mycket om. Och väldens bästa Josefin. Och typ Frida och min familj. Det är väl typ dom, sen finns det ju andra vänner som jag bryr mig om också men inte på samma sätt som dom här människorna :)

Dag 3 - En vanlig dag

Kategori: Allmänt

En helt vanlig dag för mig ser olika ut beroende på om jag går i skolan eller om det är lov/helg.
När det inte är lov så går jag upp tidigt. Runt 05.30 när jag börjar tidigt. Duschar först sen äta frukost. Sen är det bara att fixa mig och dra till bussen. Går i skolan och har hur roligt som helst med dom som jag umgås med. Och när skolan slutar så brukar jag oftast dra hem till Sam och träffa honom eller åka hem eller också träffa en kompis eller så. Brukar komma hem runt nio tiden och äta middag, och sedan ta det lugnt. Somnar runt 00.00 och sen är det samma visa om igen dagen därpå :)

När det är lov eller helg så brukar jag oftast sova ut. Sen blir det dusch, frukost och sen oftast hem till Sam och plugga på rester eller bara umgås och slappa. Där händer det också att vi eller jag träffar andra.
Ibland händer det också att jag är för trött och ligger i sängen hela dagen och degar :)

Dusch

Kategori: Allmänt

Har städat hela mitt rum nu. Har också städat hela badrummet så nu blir det en dusch och sen drar jag och handlar! :)

USA 08

Städa

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Sovit gott?
Jag har drömt en massa sjuka drömmar inatt. Vet inte riktigt vad det handlade om men dom var typ underbara? Iallafall en av dom.
Idag har jag ganska mycket att göra. Min älskling, hans mamma och hennes pojkvän kommer hit ikväll på middag. Så jag måste städa i mitt rum för jag och älsklingen kommer ju att vara här. Jag ska handla. Göra efter rätt och hjälpa mamma med att städa. Sen vill jag ju också ta en promenad i det här fina vädret.. Så vi får se vad jag hinner med :)

Godnatt

Kategori: Allmänt

Orkar verkligen inte titta på någon film ikväll. Orkar inte heller skriva inlägg om 30 dagars utmaningen men det gör jag imorgon. Och alla dom som jag missade i både igår och idag. Känner nu att magen börjar skrika efter mat så ska försöka somna innan jag är tvungen att springa ner för att hämta mat. Och det tänker jag inte göra inatt! Godnatt!

Tidsfördriv

Kategori: Allmänt

SEX & HÅNGEL

1. Vem sov du med senast? - Sam
2. Vem låg du senast i sängen med och höll om? - Sam
3. Vem pussade du senast? - Sam
4. Vem av det motsatta könet strulade du senast med? - Sam
5. Vem av samma kön strulade du senast med? - Har aldrig hänt
6. Har du haft oskyddat sex? - Vem har inte..?
7. Vem sög du senast av? - Pass
8. Hur ofta strular du? - Som om jag håller koll.. ? ;)
9. Hur många har du strulat med på en kväll? - 1
10. Vem var den första personen du strulade med? - Sam :P

KÄRLEK

10. Vad är första och sista bokstaven i namnet på personen du senast hade en crush på? - Sm
11.  Hur många har du varit tillsammans med? -  2 oseriösa nu ett seriöst
12. Vem var du senast tillsammans med (inte den du har nu, förra)? - Pass på den
13. Är du tillsammans med någon nu, isåfall vem? - Ja, Sam
14. Hur länge har ni varit tillsammans? - Sen den 22 Februari 2011
15. Sötaste paret? - Jag och Sam såklart? Nej skoja, vet inte riktigt
16. Hur ser din drömpartner ut? - Har redan min dröm prins
17. Hur ska din drömpartner vara? -Presic som han är!
18. Hur många gånger har du varit kär? - 1 gång
19. Okej, seriöst, hur många gånger har du varit kär , RIKTIGT kär? - Sa just en gång?
20. Vem var din första riktiga kärlek? - Sam Zarei

DÅLIGA TIDER

21. Har du druckit alkohol? - Ja
22. Röker du? - nej
23.  Snusar du? - Nej
24. Har du rökt på / knarkat? - hatar droger
25. Hur ofta festar du? - inte min grej
26. Vad gillar du att dricka? - Dricker inte
27. Har du skurit dig? - Ja.. men inte med flit då!
28. Har du bra självförtroende? - Ja, det tror jag väl
29. Hur mår du egentligen? - bara bra
30. Har du någon gång brutit mot lagen, isåfall hur? - inte vad jag minns

DÖD/LIV

31. Har du varit på begravning? - Ja
32. Isåfall, vilka ? - Släktingar
33. Har någon nära dig dött? - Ja
34. Hur vill du dö? - bara somna in
35. Vill du dö? - Nej
36. Har du någon gång varit på dop? - Ja
37. Isåfall, vilka? - mitt eget  ;).
38. Gillar du livet? - älskar det
39. Vem som står nära dig fick senast barn? - min broder
40. Vill du ha barn, och hur många? - Ja! 2 eller 3

DU

41. Vart bor du? - gustavsberg
42. Vart går du i skola? - enskede gård
43. Är du smal eller tjock? - Normal
44. Är du snygg? - Beror på vem man frågar
45. Är du nöjd med ditt utseende? - japp.
46. Vad gillar du mest med dig själv? - Att jag är omtänksam, bryr mig mer om andra än mig själv! :)
47. Och vad vill du ändra på? - Ingenting faktiskt :)
48. Vad heter du? - Filippa Isabell Puranen Albertsson
49. Gillar du ditt namn? - Ja såklart!
50. Vad gör du på fritiden? - tillbringar tiden med Sam och vänner

FAVORIT

51. Mat: Kyckling
52. Dricka: vatten
53. Färg: svart
54. Musik: 105.9
55. Låt: ingen speciell
56. Veckodag: Måndag, tisdag, fredag, lördag
57. Sport: Dans
58. Godis: det som är gott
59: Artist/band: ingen aning :P
60: skådespelare/skådespelerska: Ingen aning där heller

SKOLA / ARBETE

61. Går du i skolan? - Ja
62. Trivs du? - Trivs gör jag väl :)
63. Har du bra närvaro? 99.3 %
64. Favoritämnen? - bageri såklart!
65. Vilka ämnen gillar du inte? - engelska och matte
66. Vilka lärare gillar du / gillar du inte? - ingen kommentar ;)
67. Vart har du praoat? - på 2 bageri
68. Har du någon gång sommarjobbat & vart? - Faktiskt inte
69. Vad vill du jobba som? - bli konditor
70. Varför? - För att jag vill`?
71. Vilken klass går du i , & gillar du den? - LP11A, den är grym!

FAMILJ

72. Vad heter din mamma? - Maarit
73. Vad heter din pappa? - bengt
74. Vad heter dina syskon? - martina och jonas
75. Är dina föräldrar skilda? - Nej
76. Vad heter dina mor och far föräldrar? - hette* Mormor/morfar Hilma och arvo Farmor/farfar gunvor och sture
77. Trivs du hemma? - bäst
78. Om inte, varför? -
79. Hur är din familj? - den bästa
80. Är dina föräldrar pinsamma? - nej
81. Låter dina föräldrar dig göra mycket? - Ja,

ANTINGEN ELLER

82. Sommar eller vinter? - vinter
83. Bikini eller baddräkt? - Bikini
84. Rosa eller blått? - blått
85. Öl eller cider? - Cider
86. Vin eller sprit? - inget
87. Bada eller sola? - sola och bada
88. Chatroulette eller omegle?- inget av de
89. Fjortis eller emo? - Gillar inget utav dom
90. John Mayer eller Johnny Cash? - Johnny cash
91. Pop eller rock? - Inget


RANDOM

92. Skostorlek? - 38-39
93. Längd? - 165
94. Gillar du bananer? - Ja
95. Leker du gärna häst? - nej
96. Vad heter din bästa kompis? - Har många bra vänner, men frida svenzon
97. Hatar du någon? hata är ett starkt ord
98. Vad köpte du senast? macka
99. Vad åt du senast? Macka!
100. Är det många i din skola som gillar dig? Jag vet inte?
101. Sista frågan; Är du rasist? nej

Movie

Kategori: Allmänt

När jag väl har börjat plocka i rummet så går det seriöst inte att sluta. Är fööör trött nu för att städa hela rummet så jag gör det ordenkligt imorgon när jag vaknar istället. Men snart blir det film!

Stig helmer med mor och far

Kategori: Allmänt

Hallå där! Är helt slut. Vill bara ligga i sängen och kolla film.
Jag har varit hemma hos Sam hela dagen och bara tagit det lungt och pluggat lite också. Annars så har det inte hänt så mycket mer. Jag är iallafall hemma nu. Har ätit middag och tagit ett kvällsbad. Jag måste städa rummet ikväll vilket jag verkligen inte orkar. Och jag ska ner och kolla på film med mamma och pappa nu. Men först blir det att slänga in en tvätt i tvättmaskin.

Saknar dig bästavän

Vaknade för sent!

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Vaknade 12.31 idag. vilket är allderles för sent för mig. Hade tänkt göra en massa saker innan jag åker till Sam idag. Men den tiden har jag ju liksom sovit bort nu. Så jag ska bara ta och hoppa in i duschen och ta en snabbdusch. Sen äta frukost lite snabbt och sen rör jag mig till älsklingen. Hörs när jag kommer hem igen.

film

Kategori: Allmänt

Nu har jag varit nere och gjort varma koppen.. Vet inte riktigt varför jag tog just det men var riktigt sugen. Har också plockat fram två filmer som jag ska försöka se på ikväll :) Så hörs senare :)

Sjukhus är verkligen inte min grej.

Kategori: Allmänt

Just för att det finns en massa sprutor och allting där, Usch! Allting gick väl bra där. Fick svar på en del bra frågor. Och hon lyssnade på mitt hjärta och mina lungor och allt lät bra. Fick också tider när jag ska vara där på lite kontroller. Börjar faktiskt bli riktigt nervös nu inför själva operationen. Jag har ju ingen aning om hur det ska gå.

Efter jag varit där så gick jag iallafall ut med hunden. Sedan så fick jag sjuts till mölnvik och där köpte jag grape frukt, kiwi, honungs melon, annanas, pasions frukt (stavning), physalis, bananer, en mango, någon stjärn frukt och vindruvor. och choklad sås till frukt salladen som jag och Sam gjorde när jag hade mött upp honom och kommit hem. Riktigt gott vart det också. Ska gå ner nu och lämna lite disk, ta med någonting upp att äta för jag börjar bli hungrig igen. Förstår inte riktigt hur det ska gå innan operationen när jag måste fasta. Jag får ju inte äta någonting och jag är hungrig hela tiden! Jag ska ta och leta upp lite film också som jag kan kolla på ikväll. Behöver inte gå upp tidigt imorgon så jag ska passa på att vara uppe länge inatt :)

Älskar vädret

Kategori: Allmänt

Hallå där. Allt bra med er?
Jag hinner egentligen inte blogga så mycket nu. Ska åka till huddinge sjukhur om en halv timma och jag behöver sminka mig, hitta ett par strumpor och hitta lite läxor. Jag åker iallafall och köper lite frukt när jag kommer hem och sedan så möter jag upp sam så åker vi hem till honom. Bloggar om jag har tid när jag kommer hem. Annars blir det när jag kommer hem från Sam ikväll :)

Bullshit

Kategori: Allmänt

Killar säger:
''Du är finast''. Men dom tänker på någon annan.
''Du är bäst''. Men dom menar egentligen sig själva.
''Föralltid vi''. Men det är inte en vecka.
''Jag älskar dig''. Även om dom inte gör det.

Det här är bara skitsnack. Alla killar är inte likadana. Jag menar, har inte dom också kännslor som vi tjejer?

Det kallas äkta kärlek!

Kategori: Allmänt

Här har du syrran <3

Kategori: Allmänt

Kanske rosa med vita pärlor?

röda rosor?

Regn

Kategori: Allmänt



Ni anar inte hur mycket jag verkligen vill ut i det här häriga vädret! Jag vill bara gå ut en riktigt lång promenad och bli blöt. För en liten stund sen.. eller rättare sagt 1 timma och 25 minuter sen så var jag ute och träffade älsklingen i någon minut. Fick tillbaka mina jeans som jag behövde. Så dom åkte in i tvätten direkt. Annars så har jag bara kollat på 10 orsaker att hata dig och så kollade jag klart på spindel mannen 2. Det är otroligt hur lat jag har blivit nu när det är lov. Jag är antingen hemma hos mig och slappar eller hemma hos Sam. Men det ska det bli ändring på. Måste ut och gå mer!

Jag ska iallafall gå och lägga mig snart. Ska upp klockan 09.00 för att sedan vara i huddinge sjukhus 11.30. Hon som ska operera mig i början av februari ringde mig igår och sa att hon ville träffa mig EN HEL DEL innan operationen. Typiskt, jag som hatar sjukhus. Så dit ska jag och pappa åka iallafall.
När vi kommer hem från sjukhuset så ska jag fylla min nya väska med saker jag ska ha med mig till sam. Så går jag och handlar lite saker för jag och Sam ska hem till honom och ''fira'' att jag fått jobb. Ska en massa frukt ska jag handla och sedan så blir det väl en fruktsallad när vi kommer hem till honom. En massor av plugg blir det också. Ska göra klart det sista jag har att göra i livsmedel, sen är allt klart. Helt underbart! Men eftersom att jag ska upp tidigt imorgon så antar jag att jag ska sova när som helst. Hoppas att inte alla blir helt ström lösa nu ;)
Godnatt

Dag 2 - Vart jag bor.

Kategori: Allmänt

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om vart jag bor.
Jag bor på värmdö, utanför stockholm. Det tar ungefär 25 minuter med bussen från slussen. (474 Hemmesta)

Film resten av kvällen, härligt!

Kategori: Allmänt

Jag träffar inte pojken idag. Kanske en liten stund men är verkligen trött! Så nu blir det film i sängen resten av kvällen. Det ska bli riktigt skönt!

USA 08. Jag älskar dig syrran.

Åker till stan

Kategori: Allmänt

Åker in till stan med pappa och lämnar vovven på klippning.


Lunch time

Kategori: Allmänt

Jag stod i Cafét idag och gjorde 4 olika sorters frallor med 3 olika pålägg. Jag stod där i minst en kvart och tänkte ''Vilken macka ska jag ta till lunch idag? Ost & Skink fralla kanske? Eller kanske Salami & Brie, den såg ju också god ut.'' När jag äntligen kommit på vad jag ska äta för jag var vrålhungrig så säger min handledare ''Vill du ha extra jobb? Jag behöver personal ute på värmdö'' Så jag glömde helt bort att jag skulle äta lunch och att jag var vrålhungrig. Så fick jag gå hem så det blev ingen lunch för min del. Men nu måste jag iallafall dra mig ner till köket och göra en stor lunch!

En bra dag

Kategori: Allmänt

Idag känner jag att det kommer bli en bra dag. För det första så fick jag sluta tre timmar tidigare på praktiken och det behövde jag. För det andra så fick jag ett jobb! Alltså ett extra jobb. För det tredje så ska jag träffa min underbaraste pojkvän idag. Och för det fjärde så gick jag till forum efter praktiken och köpte den där väskan jag ville ha. Så idag är jag ganska så glad. Det är bara att spara alla pengar man har till en kamera och till en afrika resa. För dit måste jag bara åka en gång till! Men nu blir det iallafall film ett tag!

natti!

Kategori: Allmänt

Nu blir det ändå dags att sova. Orkar verkligen inte vara på dåligt humör imorgon. Hinner jag inte blogga imorgon bittii innan praktiken så ska jag iallafall dit, går till nacka forum efter det och köper en väska och efter det så åker jag hem till Sam en snabbis. Bara så ni vet liksom ;)
Men bloggar så fort jag kan.
Godnatt!

USA 08

Skit mysigt ju!

Kategori: Allmänt

Är det bara jag som tycker att det låter helt underbart att kolla på film en hel natt och käka en massa goda saker med den man verkligen älskar? Lite romantiskt sådär!



Home Sweet Home

Kategori: Allmänt

Han inte riktigt blogga när jag skulle till Sam. Han vaknade tidigare än väntat och sedan var jag helt plötsligt tvungen att dra. Så jag drog till dellan och köpte med mig två st salami brie mackor. Riktigt gott! Så det var ett bra köp. Så det åt vi och sen pluggade jag. Så nu har jag bara en uppgift kvar att göra sen har jag inga rester i skolan :D Huddinge sjukhus ringde också och jag ska på kontroll nu på onsdag. Jag börjar bli lite nervös eftersom att det är nu som dom sätter igång. Det är bara en månad kvar. Helt sjukt.
Iallafall, Oscar, Filip och Aleksi kom förbi också. Så kom jag hem vid ungefär nio tiden. Tror jag ska ta någonting litet att äta nu och sedan ta ett bad och sova efter det. Jag har ju praktik imorgon. Sjukt kul -.-

Spider man 2

Kategori: Allmänt

Självklart så kan man inte somna för att man har varit uppe aldreles för länge för att kunna somna om. Så nu blir det spider-man 2.

Dag 1 - 10 ord som passar in på mig

Kategori: Allmänt

  1. Omtänksam
  2. Hungrig
  3. snäll
  4. tråkig
  5. trött
  6. morgonpigg
  7. glad
  8. aktiv
  9. lugn
  10. Natur människa

Bra start på dagen!

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Idag blir det inget stan för stackaren josefin har blivit magsjuk. Så jag får köpa väskan någon annan dag. Fick iallafall en bra start på dagen och åt en skål med kiwi, hallon, banan och fysalis. Riktigt god vad den. Och en bra början för mig som ska vara nyttig! Så jag har lagt mig i sängen igen och ska kanske försöka slumra in i en skönhetssömn. Halv ett måste jag iallafall vara klar för att dra mig till dellan och köpa frukost till älsklingen min. Och sedan så blir det till att åka hem till honom och plugga. Tur att det regnar idag. Då har man ingen större lust att vara ute och sen så älskar jag ju regn. Det är så otroligt mysigt! Ska iallafall kolla runt lite på facebook nu och vila lite. Höres!

Finland 2010.

Har inte gått och lagt mig än, nu SKA jag sova.

Kategori: Allmänt


Det trötta paret, år 09

30 dagars utmaningen

Kategori: Allmänt

Dag 1 - 10 ord som passar in på mig

Dag 2 - Vart jag bor.

Dag 3 - En vanlig dag

Dag 4 - Någon jag bryr mig om.

Dag 5 - Dagens bästa händelse

Dag 6 - En klasskompis.

Dag 7 - 5 sätt att vinna mitt hjärta.

Dag 8 - Din bästavän.

Dag 9 - Dina favoritlåtar.

Dag 10 - Min pojkvän.

Dag 11 - Mina favoritskor.

Dag 12 - Min dag i 6 bilder.

Dag 13 - En vän du aldrig glömmer.

Dag 14 - En bild du tagit.

Dag 15 - Det här vill jag göra om.

Dag 16 - Mina dåliga sidor.

Dag 17 - En bild på min handstil.

Dag 18 - Nyaste bilden på mig.

Dag 19 - 2 saker jag ångrar i mitt liv.

Dag 20 - Vilka favorit ämnen jag har i skolan.

Dag 21 - Det här hade jag på mig idag.

Dag 22 - Två låtar som får mig att tänka tillbaka.

Dag 23 - En dag jag minns.

Dag 24 - En bild på det du har i väskan.

Dag 25 - Detta gör jag om helgerna.

Dag 26 - En bild på någon som betyder väldigt mycket.

Dag 27 - För exakt ett år sen.

Dag 28 - En plats jag vill besöka.

Dag 29 - En bild på någon som får mig alltid på glatt humör.

Dag 30 - Fem bra/dåliga saker som hänt under dessa 30 dagar.

''Under 2011 har jag''

Kategori: Allmänt


Under 2011 har du:

kysst en främling? haha nej
gjort sugmärke? nej det är fult :)
fått sugmärke? nepp :)
strulat med fler än en person under 24 timmar? hehe nej
kysst en i klassen? nej!
gjort någonting dumt? mycket
gjort någonting som du ångrar? japp
strulat med ditt ex? nej
sagt nej till sex? japp
gråtit inför mer än 10 personer? har väl hänt.
smygit ut? nej
haft kvar känslor från ett tidgare förhållande? nej
sovit bredvid någon av samma kön? ja
sovit bredvid någon av motsatt kön? ja
lekt med någons känslor? aldrig.
älskat någon så pass mycket så att du kunde göra allt för den? självklart
gråtit dig till sömns? har hänt någon gång
gråtit framför någon du älskar? ja
har haft sex ute i skogen? nej?
kysst en kille? yes
kysst en tjej? nej
vaknat av att du gråtit? nej
slagit någon på skoj? ja
blivit slagen på skoj? ja
lärt känna fler än 10 nya människor? ja!
gått bakom ryggen på någon? nej
varit på sol semester? nej
badat i havet? japp
haft snöbollskrig? i våras ja
sett en hel fotbollsmatch? aldrig :)
inte sovit på en hel natt? ja
varit på sjukhuset? yes i have
sovit i över 12 timmar? håller inte koll
sett en film mer än 10 gånger? nej
tagit någon på röven? *slagit*
lärt känna någon via internet? nej
velat dö? ibland :P
fått ett IG? ja
åkt buss i över 10 timmar? ja i afrika

Sängen väntar på mig!

Kategori: Allmänt

Jag och pojken min vaknade ju vid tre idag.. Trodde aldrig att jag skulle bli trött ikväll. Men nu sitter jag här, trött, ont i huvudet och till och med lite ont i halsen. Jag hade tänkt mig att gå upp klockan 08.00 imorgon. Ska träffa Josefin i stan klockan 11.00. Så ska vi troligtvis köpa en väska till mig och sedan luncha. Ska vara hos Sam runt 13.00 tiden och plugga en massor med honom och sen så antar jag att vi tar det lite lungt också. Innan jag drar till stan och träffar Josefin så hade jag tänkt att ta en promenad med vovven också. Vilket ska bli väldigt mysigt faktiskt :) Men ska messa lite till med pojkvännen och sedan så blir det läggdags. Så godnatt! :)

1a Januari

Kategori: Allmänt

2011 Har gått otroligt fort. Jag menar, det känns liksom som att det inte var så länge sen jag var i Afrika. Eller som att det var bara några månader jag och Sam blev tillsammans. Men det är ju snart ett år sen liksom.
Men iallafall, hur var eran nyår?
Jag firade nyår med pojken min. Vilket var otroligt roligt :) Vi fixade oss, käkade förrätt, varm rätt och efterrätt. Fast efterrätten åt vi typ vid fem på morgonen (?) och vid 12 slaget så gick vi ner till stranden och sköt en massa raketer och så tände vi våran kines lykta också. Och den var faktiskt ganska söt! :) Så gick vi och la oss vid sex imorse och vaknade klockan tre. Så min nyår har varit riktigt bra! :D
Jag har också skaffat mig ett litet nyårs löfte. Ska nämnligen sluta med allt socker. Och så menar jag godis, chips, läsk, glass. Allt sånt extra fett/socker som man inte behöver. Och jag ska också träna på något sätt varje dag. Ta en promenad eller någonting sånt. Så det blir något nytt att pröva :)
Ska kolla runt lite på H&M's hemsida nu :)

Tack för igår!