filippa

Kladdkaka

Kategori:

Halloj! Ligger i Sams säng nu och försöker bestämma oss för vad vi ska se för film/filmer ikväll. Men känner han mig rätt så vet han att jag kommer somna efter första filmen. Visst är jag rolig att kolla på film med? Skulle inte tro de va ;) Hans bror har gjort en kladdkaks smet så vi la i lite marabou mjölk choklad och sen så avbakade vi den. Så nu blir det kladdkaka till maria wern (stavning?) Ha en trevlig kväll!




mobil blogg

Kategori:



Försökte mobil blogga lite igår men det gick inte så jätte bra. Idag blir det att ligga i sängen en stund till och sen blir de kanske nacka och ikväll sover jag hos älsklingen!

Höstlov

Kategori: Allmänt

Det var en vecka sen nu, börjar verkligen bli dålig på det här med att blogga. Men det har jag väl alltid varit? Det har iallafall varit mycket i skolan och samtidigt så ska man hinna träffa pojkvän och kompisar.
Har brist på fantasi just nu och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska skriva. Så nu ska jag gå ner och hämta frukost och sen blir det till att ligga i sängen i ett par timmar och kolla på andra avenyn.
 

Savages

Kategori: Allmänt

Har haft en helt underbar kväll med prinsen! Det här behövde vi verkligen, att göra någonting bara han och jag! Vi såg savages på bio, och den var grymt bra. Rekomenderar den verkligen! :) Har inte gjort så mycket mer än att ha gjort klart en histora uppgift till på tisdag, känns bra! Nu blir det ett avsnitt av the vampire diaries och sen läggdags! :)
 

bio

Kategori: Allmänt

Det blev ingen träning imorse. Både mamma och jag var så otroligt trötta. Så vi tog en promenad med hunden istället och sen så färgade vi mitt hår. Ska börja fixa mig nu så blir det bio med Sam om några timmar! :)

Mot gymmet!

Kategori: Allmänt

 

~~

Kategori: Allmänt

Har haft en helt underbar kväll med pappa framför tv'n. Vi hade lite kuddkrig också haha!
Imorgon blir det en massor med träning och för någon timma sen så reserverade jag också biljetter till Savages med älsklingen. Ska bli så grymt roligt! Men nu blir det film och sen sova! Godnatt.
 

Mysigt väder

Kategori: Allmänt

Vilket väder! Var hos pojkvännen för några timmar sedan och regnet bara öste ner. Gatorna var översvämmade med vatten. Gullig var han iallafall som följde med mig till bussen med ett parraply! :) Har inte gjort så mycket idag förutom att ha varit hos honom. Finns liksom ingenting man kan göra i det här vädret.
Ligger iallafall i min säng nu med en kopp varm choklad och tända ljus överallt. Nu blir det the vampire diaries och sedan blir det väl middag och sånt med pappa :)
 

Bra/dålig dag?

Kategori: Allmänt

Det är så sjukt hur någon person kan få en på så dåligt humör ibland. Vissa saker är bara riktigt skrattretande! Men har också haft en bra dag, tränade imorse vilket var riktigt skönt. Kanske borde träna boxning så får man ut lite ilska? Kom hem från skolan för ett tag sen. Ska gå ner och göra en kopp té sen blir det the vampire diaries!
 

Kanelbullar

Kategori: Allmänt

Det går inte sådär jätte bra att blogga när man samtidigt går i skolan, tränar pluggar och ska hinna med att träffa en massa härliga människor. Nu är iallafall praktiken slut så jag lär ju hinna mer och orka lite mer. Orkar inte berätta om allting som har hänt nu under de här dagarna/veckan. Vet inte riktigt vad det blir nu. Men jag får väl ta och berätta från idag då jag slutade tidigt, blev gymmet efter det och nu har jag stått i köket i några timmar och bakat lite kanelbullar som mamma ville. Riktigt härligt! Jag sökte också ett extra jobb precis. På mitt sommarjobb/praktikplats. Inte många månader kvar tills man är 18, och jag måste ju ha ett jobb och tjäna lite egna pengar. Nu blir det till att titta lite på resor med mamma och sen blir det The Vampire Diaries :)
 
Ingen bra bild alls men de får duga ;)

Godmorgon!

Kategori: Allmänt

Jag hade en riktigt bra kväll igår!
Idag blir det väl till att slappa till en början. Sen blir det plugg och lite sånt. Sam sover fortfarande så jag ska ta och kolla lite på The Vampire Diaries och sedan ska Sam få amerikanska pannkakor till frukost när det börjar bli dags! :)
 

Fredags mys!

Kategori: Allmänt

Har varit ute med Challe för flera timmar sen. Härligt att träffa henne igen! Sitter iallafall hemma nu med älsklingen. Syrran var nyss här och hade Taco mys med oss. Nu blir det film och massor med mys med min favorit! <3
 

Promenad med Challe

Kategori: Allmänt

Skulle publicerats för 3 timmar sedan

Kategori: Allmänt

Jag förstår inte riktigt varför man är trött i hur många dagar som helst och känner att man behöver vila. Men ändå så vaknar man tidigt när man väl vilar? Idag blir det till att städa hela rummet eftersom att pojkvännen kommer hit ikväll och gör mig sällskap, skulle ju vara lite trevligare om det är städat då liksom ;) sen ska jag ta med kameran ut och gå en låååång höst promenad. Det är så grymt mysigt ute nu! :) Och sen kanske jag tar och bakar lite kanelbullar eftersom att det var kanelbullens dag igår. Men nu blir det The Vampire Diaries :)
 

Natti!

Kategori: Allmänt

Har både mailat och smsat min handledare om att jag inte ska komma imorgon. Tror ni han svarar? Icke sa nicke. Det är väl bara att gå upp 05.40 iallafall då och ringa. Typiskt också! Ögonen slockar när som helst. Godnatt!
 

Hela sverige bakar!

Kategori: Allmänt



Tårtor gjorda av mig och Josefin!

Voltaren

Kategori: Allmänt

Det var verkligen 100 år sen man skrev. Säger alltid ''amen jag ska blogga'' men när man väl är inne på datan så orkar man bara inte. Anyway! Har hänt väldigt mycket sen sist. Orkar verkligen inte berätta allt, har iallafall praktik den här veckan och nästa vecka, Helt okej faktiskt om man jämnför med att jag sommarjobbade på samma ställe i sommras och det var ju inte riktigt någon hitt. Dock är det rätt segt att gå upp 05.00 3 gånger i veckan och slutar 15.00 det är så mycket roligare i skolan! Har också gjort illa handleden ganska rejält! Voltaren har blivit min bästavän. Så imorgon blir det varken praktik eller bakning.

Mamma och pappa åkte till Finland för några timmar sedan. Önskar verkligen att jag kunde följa med, Med tanke på hur bra jag mådde då och hur härligt det var i sommras. Ligger annars i soffan och slappar framför Kockarnas kamp, rätt kul faktiskt. Slänger upp lite bilder senare om de senaste månaderna! :)