filippa

operation

Kategori: Allmänt

Då hade jag tänkt skriva lite om min operation som många frågar om..
Började med att klockan 06.30 åkte vi till huddinge sjukhus. Vi åkte direkt till avdelningen B82 där jag fick mitt rum. Och jag hade ett eget rum så mamma kunde också sova i en sån där obekväm sjukhus säng.

Runt 09.00 tiden satte dom igång med att ta blodprov och satte in en nål i armen där jag skulle få dropp.

Ca 11.40
var det dags att lägga sig i sängen och åka ner till operations salen. Kom ihåg att det var riktigt mycket människor där och att jag fick flytta mig från sängen till operations bordet. Där tog dom blodprov. Satte på små metal plattor på kroppen för att mäta hjärta och lungor. Sedan kommer jag ihåg att en av narkos läkarna sa ''dröm om något roligt nu '' och sedan så minns jag ingenting.

Tror det var 15.40 då jag vaknade i operations salen och bad mig byta säng. Flög över till sjukhus sängen och sen minns jag ingenting förns jag kommit upp till uppvakningsavdeliningen där dom sa att dom ringt min mamma och sagt att jag har vaknat. Jag var riktigt groggi då så nu minns jag inte vad som hände på uppvakningsavdelningen. Även om jag gjorde det då. Märkte att jag hade en andnings slang från näsan ner till halsen. Och den var tjock och den skavde som bara den. Somnade några gånger eftersom att jag inte var helt vaken.

Vid 20.00 tiden var det dags att åka från uppvakningsavdelningen till Avdelningen B82 där jag spydde upp allt gammalt blod som fanns i magen under operationen och sen så gav dom mig en massa dropp.

Så nu är jag hemma och ser ut ungefär såhär! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: